Al passat ple d’aquest mes d’octubre va tenir lloc l’acte de coneixement de la dimissió de Juan Antonio Pérez, de l’AEB, del càrrec de Conseller Comarcal. Al proper ple prendrà possessió del càrrec l’Isidre Soler de l’Entesa per Sabadell. Aquest relleu forma part d’un gest de les Candidatures Alternatives del Vallès que els Consells Comarcals són institucions buides de competències, creades a partir d’un interès polític i no de les necessitats de la ciutadania.
De fet, des de les CAV opinen que els Consells Comarcals, tot i ser una bona idea teòrica, no tenen recursos propis, tots els són transferits per la Generalitat, però en canvi sí que generen una elevada despesa que corre a càrrec dels impostos que paguem tots els ciutadans. Actualment gestionen ben poques competències, no sempre de manera eficient i de vegades de manera simbòlica. Tot plegat suposa una elevada càrrega pressupostària per les despeses de personal i infraestructures que suposen i per les assignacions als consellers, que mai no són nominals i que suposen sobresous lliures d’impostos als que tenen com a regidors. Cal veure els Consells Comarcals més com a entitats polítiques al servei dels professionals de la política que els permeten aquests sobresous, que com a institucions que responguin al servei i al interès dels ciutadans. Sovint també esdevenen llocs de treball per a persones properes als partits que els governen quan aquests han de deixar un càrrec i necessiten un lloc per a no fer el que caldria, tornar a la seva professió.
El propi conseller en la seva intervenció de comiat i a part d’agraïr a tots el consellers i treballadors l’atenció a la seva persona va afirmar que “la meva estada al consell comarcal ha estat molt curta, només d’un any, però en aquest temps he tingut l’impressió que aquesta institució està molt orfana de competències”. Davant la sorpresa d’alguns dels presents va concloure “és per aixó que m’atreviria a encomanar-vos una feina mès, o bè aconseguim que el consell comarcal no sigui una institució residual i gestora de subvencions finalistes o que es dissolgui l’òrgan per tal de poder així estalviar uns diners que són necessaris per a altres gestions, tal i com va indicar fa uns mesos l’alcalde d’un poble molt important de la nostra comarca.
De fet, el regidor de l’AEB va comentar en concloure el ple que es reafirmava en les seves paraules del dia d’acceptació del càrrec: “Una gran majoria dels ciutadans que van cada matí a treballar no saben què és el Consell Comarcal ni per a què serveix”.
Cal recordar que aquest lloc al Consell Comarcal és el que van aconseguir les CAV a les eleccions municipals de 2007 en que vuit candidatures locals van concòrrer conjuntament sota una coalició electoral independent dels partits polítics nacionals anomenada Candidatures Alternatives del Vallès.
De fet, des de les CAV opinen que els Consells Comarcals, tot i ser una bona idea teòrica, no tenen recursos propis, tots els són transferits per la Generalitat, però en canvi sí que generen una elevada despesa que corre a càrrec dels impostos que paguem tots els ciutadans. Actualment gestionen ben poques competències, no sempre de manera eficient i de vegades de manera simbòlica. Tot plegat suposa una elevada càrrega pressupostària per les despeses de personal i infraestructures que suposen i per les assignacions als consellers, que mai no són nominals i que suposen sobresous lliures d’impostos als que tenen com a regidors. Cal veure els Consells Comarcals més com a entitats polítiques al servei dels professionals de la política que els permeten aquests sobresous, que com a institucions que responguin al servei i al interès dels ciutadans. Sovint també esdevenen llocs de treball per a persones properes als partits que els governen quan aquests han de deixar un càrrec i necessiten un lloc per a no fer el que caldria, tornar a la seva professió.
El propi conseller en la seva intervenció de comiat i a part d’agraïr a tots el consellers i treballadors l’atenció a la seva persona va afirmar que “la meva estada al consell comarcal ha estat molt curta, només d’un any, però en aquest temps he tingut l’impressió que aquesta institució està molt orfana de competències”. Davant la sorpresa d’alguns dels presents va concloure “és per aixó que m’atreviria a encomanar-vos una feina mès, o bè aconseguim que el consell comarcal no sigui una institució residual i gestora de subvencions finalistes o que es dissolgui l’òrgan per tal de poder així estalviar uns diners que són necessaris per a altres gestions, tal i com va indicar fa uns mesos l’alcalde d’un poble molt important de la nostra comarca.
De fet, el regidor de l’AEB va comentar en concloure el ple que es reafirmava en les seves paraules del dia d’acceptació del càrrec: “Una gran majoria dels ciutadans que van cada matí a treballar no saben què és el Consell Comarcal ni per a què serveix”.
Cal recordar que aquest lloc al Consell Comarcal és el que van aconseguir les CAV a les eleccions municipals de 2007 en que vuit candidatures locals van concòrrer conjuntament sota una coalició electoral independent dels partits polítics nacionals anomenada Candidatures Alternatives del Vallès.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada