dilluns, 12 d’abril del 2010

Cas Egunkaria


Aquest mes s'ha fet pública la sentència del cas Egunkaria pel que va ser tancat aquest diari en euskera i empresonats els seus redactors amb l'acusació de pertanyer a ETA. Tothom que ho sesitgi pot consultar la sentència, però només un petit fragment del que ha dictat el poc suspitós de radical magistrat de l'AUDIENCIA NACIONAL, senyor Javier Gómez Bermúdez aclareix moltes coses.
En definitiva las acusaciones no han probado que los procesados tengan la más mínima relación con E.T.A., lo que por sí determina la absolución con todos los pronunciamientos favorables. Pero, más allá de esto, tampoco se ha acreditado ni directa ni indirectamente que el periódico Euskaldunon Egunkaria haya defendido los postulados de la banda terrorista, haya publicado un solo artículo a favor del terrorismo o de los terroristas ni que su línea editorial tuviese siquiera un sesgo político determinado, esto último, además, no sería delictivo. Por el contrario, incluso los miembros de la Guardia Civil que comparecieron como peritos reconocieron que no se había investigado si la línea del periódico era o no de apoyo a E.T.A., lo que hace incomprensible la imputación.

El que ara ens preguntem és com es compensarà a les persones directament acusades, al diari i a la societat basca per perdre l'únic mitjà d'aquell moment escrit en Euskera.